Fler recensioner av boken:
Winning Trading – All in – Any out

Carola Lindström, Textverkstan i Norr, har recenserat min bok Winning Trading och hon skriver så här:

”I boken får man också lära sig att definiera ett börsklimat, den viktigaste trenden, som sedan kan fungera som ett trafikljus oavsett om man daytradar eller om man sparar i aktier på lång sikt. Tobbe liknar börsklimatet med en luftballong. Om vinden vänder måste man följa med och inte försöka spjärna emot. En mycket bra och tydlig liknelse. Man får också i boken lära sig hur man bygger upp en lönsam långsiktig aktieportfölj enligt WT-pyramiden och G-kraftsprincipen”.

”Boken är på 320 intressanta och läsvärda sidor. Fakta blandas med Tobbes egna erfarenheter från aktievärlden. Även om man är relativt ny med aktier kan man gott och väl tillgodogöra sig innehållet i boken, eftersom författaren börjar boken med en inledning som bland annat introducerar aktiehandel och förklarar de ord och definitioner som hänger ihop med aktiehandel. Därefter går han igenom vad som krävs för att börja handla med aktier enligt hans metod. Efter det presenteras metoden Winning Trading och grunderna i teknisk analys. Är man intresserad av aktier och vill förbättra avkastningen på sitt sparande eller kanske prova på att ägna sig åt daytrading på hel- eller deltid så är detta rätt bok. Det är både en bok att läsa igenom för att lära sig mer om aktiehandel och en uppslagsbok som ständigt bör finnas tillhands hemma i bokhyllan. En aktiebok jag rekommenderar varmt helt enkelt”.

Även Peter Nilsson, författare  till bl a ”Edge – Lyft din aktiehandel till en ny nivå” och ”Bli börsproffs på ett par timmar” har läst boken han han skriver så här:

”Äntligen en svensk bok med fokus på daytrading! Tobbes bok är personligt skriven och packad med information. Metodmässigt är jag inte alltid överens med Tobbe, men det är en viktig poäng. Framgångsrik trading handlar mindre om metod och mer om mentala aspekter, vilja och struktur – vilket Tobbe klart slår fast. Tobbe berör frågor som tills nu inte besvarats i svensk tradinglitteratur som t ex hur en affärsplan för trading utformas, förberedelse inför börsdagen och förutsättningar för att lyckas som daytrader. Är du svensk och intresserad av daytrading, så köp boken.”

Du beställer boken här, Adlibris, Bokus, CDON.COM, Vinnarbyrån

Författare: Tobbe Rosén
Förlag: Vinnarbyrån